Cinamoroll iPad cover for my daughter ♪長女にシナモロールの iPad カバー♪


Per request from my fourteen year old daughter, I made this iPad cover using Japanese character fabric (Cinamoroll).  I have made a couple of iPad covers in the past, and once again I followed this awesome tutorial by one shabby chic. The entire cover is machine quilted throughout, which gives a good protection against everyday use.

我が家の14才の長女のために、手持ちのシナモロール(サンリオ)の生地を使ってiPadケースを作りました。作り方はこちらのレシピを参考にしています。 →☆ このカバー、全体をミシンキルトしているのでとても丈夫な仕上がりです。




Actually, using the same Cinamoroll fabric, I have made a laptop cover for this girl before (above photo to the left).  She has been using my hubby's old laptop until now for her school work, social media, and such...

実は、以前にはやはり長女に同じ生地でノート型パソコンカバーを作りました。(上の写真の左側です)。このノート型パソコン、夫のお下がりを長女が学校の宿題等に使う目的で譲りうけました。


But now she took over my iPad, so she needed a new cover!

あれから月日が経ち…。今度は私のiPadを長女が使うことになりました。



This is the cover I had been using until now to protect my iPad. I liked it, but my daughter wanted something else that better suits her taste. Talk about fabric pickiness! And I wonder where she got it from... lol

これはこれまで私が使っていた手作りの iPadカバーです。長女は一体誰に似たのか・・・生地の好き嫌いが激しいです(笑)。私がこれまで使っていた iPadカバーの柄では不服らしく、シナモンちゃん(シナモロール)の生地で作って~~と依頼されました。



Now we have two iPad covers for just one iPad...

そんなわけで一台のiPadにケースが二つも!ということに。



Aside from the above two iPad covers, do you recall this iPad cover that I made for my sis earlier?  

そうそう、我が家で使用中の iPad カバー以外にも、少し前には妹から頼まれてこのハミガキ柄の iPad カバーを作ったことも思い出しましたよ。詳しくはこちらの記事に。→☆



I wasn't sure if we needed another iPad cover, but I think it all worth it as my girl seems happy with her new iPad cover...! 

 iPad カバーばかりそんなにいらないとは思いましたが、長女が新しいカバーを喜んで使っている様子をみたらまあいいか・・・という気になりました。バカ親ですね~、はい。^^;

***Love, Amy***

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails