♪Crocheting flower corsage and chair pads ♪ かぎ針編みのコサージュと円座をあみあみ♪


Lately I've been very busy with work, home, kids, and everything else that I hardly have any time left to sit down and sew... :(   Yet I try my best to squeeze in crocheting time whenever possible during my crazy schedule.


毎日忙しくてなかなかソーイングの時間がとれないこの頃です(涙)。そんな中、時間を見つけてはかぎ針編みであれこれ作っています。


This is a crochet flower corsage I made last year end. The crochet flower pattern is from my book. For this corsage, I added several fake pearls in the center (instead of the covered button shown in my book).

昨年末に編んだお花のコサージュです。編み図は私の著書掲載作品のお花のチャームから。ただし、コサージュ中央にはくるみボタンではなく、パールビーズを縫い付けてみました。著書はこちら→☆




I somehow managed to stitch these crochet chair pads for our kitchen chairs. I didn't follow any patterns here, I simply crocheted in rounds with double crochets and popcorn stitches.

ほかにもこんなの編んでみました。かぎ針編みの円座です。編み図は特になく、長編みや玉編みを丸く編んで作りました。



I used these super soft and bulky Bernat baby blanket yarns. Great for making chair pads!

使用したのはベビー用の超極太のアクリル毛糸。日本ではモール毛糸というのでしょうか。肌触りがよく、お洗濯もできるので円座を編むには最適です^^












Here I'm stitching another chair pad while I waited at my daughter's doctor's appointment. For me, waiting time is a crocheting time!

次女の検診待ち時間を利用して更にもう一枚円座を編んでいます。私にとって、待ち時間は編み時間です♪


***Love, Amy***

Find me on Facebook (Amy Morinaka) →☆
Follow me on Instagram @chickchicksewing →★

2 comments:

Tomomi McElwee said...

私は、何年か前に買った糸をいい加減に使い切ろうと、角座つくりを始めました:)

Maristela Guilherme said...

Lindo trabalho.
Parabéns.
bjs

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails